En ganska mysig helg

Förutom att jag har jobbat så har jag hunnit med att umgås med mina gudbarn och deras mamma. Igår kom dom och hämtade mig för att åka på vårmässan. Innan vi åkte dit så stannade vi på Yamahacenter, jag blev väldigt sugen på att köpa en motorcyckel även fast jag inte har motorcyckelkort än, men man måste ju ha något att övningsköra med. Men jag tror inte att jag köper en ny hoj då, den första får bli begagnad tror jag. Och om jag ska köpa en ny någongång så blir det inte på yamahacenter. Jag och Anneli var tydligen inga som dom ville lägga ner energi på eftersom att vi var två tjejer med ett varsit barn i handen. Har dom såna förutfattade meningar så ska dom få slippa att sälja!
Väl på vårmässan så var det jätte mysigt, att gå omkring med småtrollen och bara vara. Även fast jag var lite bakfull. Det var tur att Anneli var med, för jag är ganska lättlurad när det gäller försäljare och det är inte hon, så hon fick rädda mig ifrån att skriva på förlängning av mitt telefonabonemang två gånger. Helt otroligt hur dom kan prata omkull mig.
Jag köpte inte så mycket. Men jag hittade hundgodis som var så fina, men dyra, det blev bara två stycken men Hobbe blev jätte nöjd.



Efter vårmässan så var det dags för arbete igen. Tråkigt men det är bara att tänka på att man får lön.
Jag var trött men på bra humör även på jobbet. Mina gudbarn har en förmåga att få mig att må bra.

Idag däremot så var jag ledig på förmiddagen, helt underbart väder! På eftermiddagen åkte jag till Ljungaverk på fackmöte. Hobbe hade tur som fick ligga kvar ute i solen och mysa. Jag var väldigt avundsjuk på honom när jag satt i en lokal med dålig luft. Vi var tre stycken som åkte upp dit ifrån stan, och det kom två av över hundra medlemmar. Lite väl onödigt att lägga ner energi då tycker jag. Jag gör hellre något trevligare än att ödsla tid på något som inte är uppskattat. Nu ska jag åka bort några kilometer för att äta middag med två härliga människor.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0