Juletider

God jul önskar jag och Minnah er alla!!!

Som bortblåst

Jaha, lugnet som jag skrev om blev liksom bortblåst.
Nu i två dagar kom mr stress och hälsade på. Det blev städning, pepparkaksbakning, köttbullstillverkning, tvättning, jobb och shopping. Ja jag hade handlat färdigt till de jag skulle köpa åt men det hade inte mr A. Eller jaaa, han hade inte ens börjat för det gjorde jag åt honom. Så igår var det bara att bege sig ut för lite shopping... Nu är allt färdigt! Tack för hjälpen gumman och för att du har gjort allt denna jul.

Idag ska jag och Minnah bara vara hemma på dagen och mysa. Efter middagen blir det ett besök till kusinvitamin som fyller år

Färdig!

Jaha, granen klädd, julmaten inhandlad, klapparna inköpta och inslagna så det är bara att luta sig tillbaka och studera alla som stressar häcken av sig i sista sekund... Ja, det känns helt okej!

I morgon kommer kusinvitamin hit och ska klippa min lugg och Minnahs hår. Minnah har ju inte så mycket hår än men jag vill få det lite jämnare så att det blir tjockare.
Senast som hon klippte luggen satt hon helt stilla och jag hoppas att det blir likadant i morgon.

Skit

Det var verkligen ingen höjdare att jobba igår. Jag mådde inte alls bra och det var jättemycket jobb. Att det skulle vara mycket jobb skulle vem som helst förstå... Är det dåligt väder så åker många taxi, men förkylningen var inte rolig.
När jag väl kom hem, körde fast, svor, lagade mat och duschade så blev det ryggläge i soffan resten av kvällen.

I morse när jag vaknade så var det bara att konstatera: min förkylning har blivit värre och jag mår som en räka... Fan! Jag har inte tid med den här skiten!

Mysdag

Idag bröt min förkylning ut, snorig, febrig och öm i kroppen. Som tur var så fick jag sovmorgon till 9:30. Efter en mysmorgon med Minnah så fick vi besök av Linda, Lykke och Harriet. Minnah tyckte att det var roligt att leka med Lykke och när dom åkte hem så stupade hon i säng med detsamma.

Efter städande, tvättande och matlagning så tog vi oss ett avslappnande bad innan vi tände ljus och gjorde en brasa i kakelugnen. Mr A var på innebandymatch så vi hade en riktig tjejkväll.

Nu ligger både Minnah och mr A och sover så jag passade på att släcka ner i hela huset, nerbäddad i soffan med otrivin och kikar på 27 dresses.... Och ha en stund för mig själv.

Då var det gjort

Jaha, då sitter jag på tåget och är snart hemma igen. Det har varit mycket givande dagar som har gett mig nya idéer.
Fan vad det är segt att åka tåg... Ett överfullt tåg dessutom eftersom det fattades en vagn.

Imorgon blir det en tripp till stan och fixa pass till lilla Minnah. Snart ska vi ut i den stora världen, det ska bli riktigt skönt att borra ner fötterna i sanden, äta melon, njuta och inte ha några måsten.

I morse fick jag en bild på Minnah, hon hade tagit på sig kläderna själv. Pyamas, mammas strumpor och kjol tyckte hon att det skulle vara.

Konsten med gamnacke

4:40 pep larmet och jag hasade ur sängen. Det är dags för huvudstaden och möte med den centrala studiekommitten. Intressant kommer det att bli.
Sitter och väntar på tågmöte, ja SJ är sen idag också men inte så farligt.
Jag nickar alltid till når jag åker tåg, alltid samma sak... Gamnacke så jag får nackspärr och det slår aldrig fel, jag vaknar alltid av att någon snarkar som en liten gris. Det är tydligen jag som är den lilla grisen och då funderar jag på vad den unga killen som sitter bredvid mig tycker?

Sankta tärna

I söndags var det dags att kika på Signes luciafirande i kyrkan. Det här året var det bara en som fick vara lucia så när jag frågade vad hon skulle vara så fick jag till svar... "Det var bara en som fick vara sankta lucia, så jag ska vara sankta tärna istället."
Där satt vi i kyrkan och såg mitt vackra syskonbarn glida in så vacker...
Det var fint och brudarna var jätteduktiga att sjunga.
Minnah hade en liten mössfrisyr men matchade sin pappa med rutorna
Minnah fikade bredvid sin kusin Sara
Minnah vat lite stel och skeptisk mot tomten men var för nyfiken för att gå därifrån. Nöjd blev hon däremot när hon fick en liten julklapp.

Nu är det packat och klart. I morgon 06:00 åker jag till Stockholm för lite fackligt arbete. Jag hoppas att tågen håller tiderna så att jag kommer både ner och hem när det är planerat.

Goa Signe!

Idag var jag till syrran för att hämta en blomma som min systerdotter hade planterat. Oj vad fint hon hade gjort! Nu står den så vackert och varje gång jag ser den så tänker jag på goa Signe

Uppdatering

Nu var det ett tag sedan igen... jaja vad säger man?! Tiden rusar iväg och orken på kvällarna är som borta.

Här kommer lite bilder ifrån den senaste tiden...

Äggröra till frukost är min och Minnahs favorit.

Minnah hjälper mormor att laga middag
Shopping har vi så klart hunnit med.
Så här såg det ut när jag öppnade dörren i lördags... Tur att jag har fyrhjulsdrift med tanke på att jag fick leka plogbil ända till macken (ca200m)
Det var inte helt roligt att vara ute efter vägen i detta snökaos men jag klagar inte för ÄNTLIGEN kom det snö!
Minnah gillar att leka med Ebba. Här var det någon dag innan snön kom.
Minnah hittade Svennes dator och blev helnöjd.
När inte farmor är hemma så passar Minnah på att kolla in hennes virkningar.
Lite adventmys
Ikväll blev det lite glöggmys...
Fotona är tagen med min iphone, det är därför det är lite dålig kvalitet.

Nä nu blir det hopp i säng för i morgon får jag och Minnah frukostsällska av Anneli som har jobbat natt.