Shit

Jamen då är det väck, den försvann efter lunch och nu är den i stort sätt helt borta. Ja jag pratar om min röst som bara låter som ett väsnande.
Hur ska detta gå? Jag som ska jobba i växeln på torsdag och fredag...

Idag har det återigen varit en lång dag med mycket diskussioner. Det har varit en bra dag med andra ord.

Mer än så här blir det inte ikväll, jag är trött, rösten är trött och hals,käkar mm är trött på allt kämpande för att kunna prata.

Tack och god natt

Ny vecka

Nya tag. I morse ruskade jag liv i tuppen strax efter 04:00, taxin kom 5:20 och tåget avgick 06:00. Hör och häpna men tåget var inte försenat! Insåg att jag hade ca en timme på mig i Stockholm innan resan gick vidare till åkersberga. Inte helt otippat så tog jag en rask promenad på stan... Chop chop så gick jag med ett par nya skor i handen!

Idag har lillhjärtat haft fotografering på dagis. Nya kläder och nytt hårspänne var framlagda så jag hoppas att det blev bra.

Nu ligger jag nerbäddad efter en lång dag, morgondagen lär inte bli så mycket kortare.

Ett tomt sergelstorg innan affärerna öppnade...

Knack knack!

Vem knackar på min dörr? Jo det är hösten!... I morse vaknade jag vid 05:00 och det var 3.1 grader ute, brr nu är verkligen hösten här! Många tycker att hösten är så fin med alla färger men jag tänker bara att de vackra färgerna beror på att det är döda blad.

Í september och oktober jobbar jag väldigt mycket så ibland känns det som att bloggen bara handlar om arbete.. och det är ju inte meningen. Man knallar på i hamsterhjulet...

Jag är sugen att åka iväg på en resa, men vart och när har jag ingen aning om förutom att det ska vara sol, bad och Minnahs favoriter Lollo och Bernie. Hmmm tål att tänkas på.

Laddat till toppen

Som sagt, jag tog fart och laddade för att komma till änden med förmiddagars skift. Idag steg jag upp 04:00 för att väcka tuppfan och hasa mig till jobbet där jag började kl 05:00, sista morgonskiftet den här veckan. I helgen är det eftermiddagar som gäller.
Både jag och Minnah har varit lite förkyld och hängig den här veckan. Det blir jobbigt att jobba när man själv inte mår hundra, dottern är inge pigg och almanackan är fullsmetad.
Stiga upp 04:00.... ja, det är inte mänskligt.... men dagen blir vad man gör den till, och min ska bli bra!

Fördelen med att börja tidigt är att man går hem tidigt, vid lunchtid närmare bestämt. Idag är det mammas kålpudding som ligger och väntar på mig i matlådan... som jag har kämpat för att få den dit, typ hela sommaren. Kålpudding är min favoriträtt. Mamma är överlägset bäst på att tillaga den på ett gudomligt sätt så i onsdags var vi där på middag, och som vanligt fick jag med mig en stooor matlåda som räcker till två luncher.
Idag hinner jag lagom hem till att krypa ner i sängen med Minnah och sova lunch, happy me! Att mysa med mitt hjärta är det bästa som finns. Tänk att det finns så mycket kärlek att ge till en annan människa.

Det går fort

Veckan har sprungit iväg... I bland känns det som att tiden rinner mellan fingrarna och man stannar upp och tänker "vad hände?"  Jag har jobbat fackligt hela veckan och avslutar med ett pass på mitt ordinarie jobb.
Jag inser att nästa gång som jag får sova längre än till 05:00 är nästa lördag, helt plötsligt så känns den kommande vecka som återigen en uppförsbacke... men det är väl bara att ta fart och ladda.

Igår kom Anneli med familj på middag och idag åker vi till dom på kalas eftersom Ebba fyller år. En mysig helg med andra ord. Minnah pratade hela dagen om att Ebba och Amanda skulle komma och när dom väl kom så var hon så nöjd. Hon är blyg mot Tomas fortfarande men hon gillar verkligen honom, när dom skulle åka hem och hade stängt dörren så stod hon kvar i hallen "kram Tomas", så det var bara att ropa in honom igen så att han fick en kram av en blyg liten tjej. Hon är ju så go... På slutet av kvällen kunde hon knappt hålla ögonen öppna och hon somnade på några sekunder.

I går natt kunde jag inte somna, jag kunde inte sluta att tänka på Hobbe som gick bort för 1 år och 9 månader sedan. Jag saknar honom så otroligt mycket. Jag tänker ofta på honom men det blir mer när jag inte mår riktigt bra. Att bara få krama honom en gång till... att bara få sitta bredvid honom... bara få känna närheten...
Jag klarar inte av att begrava hans urna än... det får vänta ett tag, kanske nästa sommar.

Vilodag

Imorgon är det min lediga dag den här veckan och det stabil så skönt!
I september kommer det att bli mycket jobb... På gränsen till nästan lite för mycket, men det går bra när manvalet att det bara är under en period. Plus att det är sååå mycket som jag skullevilja göra så att jag behöver en lite större buffert.

Ibland kan man känna sig så här matt och mosig... Inte för att manjobbar... Jag vet egentligen inte riktigt varför. Men känslan av att man är matt, mosig, orkeslös, otillfredsställd, rastlös och på språng samtidigt är en kombination av förvirring. Kanske är det för att hösten kryper sig på eller är det för att det måste hända något... Ja jag vet faktiskt inte.
undra om jag har kommit in i en period där jag funderar mycket pga att jag har åkt tåg så många timmar de senaste dagarna... Jag brukar rensa skallen bra när musiken är i öronen och landskapen swichar förbi...

Nu är det dags att hasa sig till sängen efter en stressig dag på jobbet...

Äntligen snart hemma!

Jo men jag skulle ju åka tåg idag oxå. Planen var Knivsta-Uppsala Uppsala-Gävle Gävle-Sundsvall... Till Uppsala slapp jag tåg eftersom jag fick åka med mina underbara kollegor som skulle dit. Dom stressåt för min skull så att jag skulle hinna med tåget.
Väl på stationen så såg jag att tåget var försenat 50min... Jaha där rök anslutning ifrån Gävle... Först tänkte jag att det beror väl på Obama som är på besök i Sthlm. Det skulle ju bli rörigt i trafik... Men nej, dom hade ingen chaufför till tåget!! Jag tror jag döööör. Blev ombokad i Gävle och fick vänta en timme på nästa tåg. Snart glider vi in på perrongen hemma, ca2 timmar efter min planerade resa. Fan vad jag är less på SJ.
Nu vill jag bara hem och snusa på min underbara dotter, ljuset i mitt liv, hon som gör att det går lättare att leva och andas.

Lång dag...

Blev det idag. Hela förmiddagen spenderades med SJ för att till slut komma på plats till mötet. Det blev en lång dag med massa diskussioner, middag och en härlig promenad.
Nerbäddad med svidande ögon ska jag spendera med John blund. I morgon är det en fullspäckad dag igen och jag hoppas att SJ inte strular till något eftersom jag har 10 minuter på mig mellan det första tågbytet och 15 min mellan det andra... Ja det är bara att hålla andan och hoppas på tur.

SJ... Detta SJ

Taxin i morse kom i tid, jag kom i tid till tåget, tåget kom i tid till mig, tåg stannar, tåg sent, jag less, jag missar anslutning, jag får chansa att hinna med ett annat tåg i annan stad, jag är pissless på SJ. Det var en kort summering av min förmiddag. Att tågfan alltid ska krångla!!