Ett otroligt svårt beslut

Kan man älska och vara otroligt less på samma individ samtidigt? Han har alltid funnits där genom mina svåra perioder och genom mina lyckliga stunder. Jag älskar honom men samtidigt så räcker jag inte till för att göra honom nöjd med livet.. ja, jag måste jobba, jag måste åka iväg ibland och han kan inte alltid följa med.Han blir sur och förbannad så han hittar på en massa tok hemma. När han väl får följa med så går det knappt att åka bil med honom eftersom att han låter konstant. Valet är väldigt svårt hur jag ska göra, men kanske måste jag tänka på mej själv och hur jag vill må... Vill jag verkligen vara på dåligt humör varje dag på grund av en hund? Men vill jag verkligen vara utan min älskling som jag delar kudde med varje kväll? När han ser på mig med dom underbara bruna ögonen, när han tröstar mig då han märker när jag är ledsen, När han är lycklig för min skull när det har hänt något bra.
Det är jätte jobbigt och jätte svårt att ha en hund när man är själv, jag har lyckats att lappa ihop dagarna i nio år snart och jag har haft tur att mina nära och kära ställer upp så mycket som dom gör. Varje gång som jag måste fråga om hundvakt så mår jag dåligt samtidigt som jag mår dåligt varje gång som Hobbe måste vara själv hemma i flera timmar.
Han skulle må mycket bättre om han fick komma till någon som har mer tid för honom och där han fick springa lös för att leka med sina pinnar. Men vilken vill ha en hund som är nio år och bortskämd?
Jag har bestämt mig för att fundera på hur jag skall göra under påsken då jag är i fjällen. Det blir nog det jobbigaste och svåraste beslut som jag har tagit hitils.



Min underbara hund...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0