Livet

Är våra liv uträknad av Han där uppe eller sker allt av en tillfällighet?
Många tror på ödet och att det är menat att det ska hända vissa saker i ens liv medans vissa tror att det är Han däruppe som styr det mesta. Men hur skulle Han ha tid att ha koll på allas liv dygnet runt, och hur kan Han vara så grym ibland? Tycker Han att folk är värda svält och krig eller har han en hjärnstörning som gör att Han inte förstår bättre?
Då tror jag hellre på ödet.... Men vem styr ödet? Gör vi det själv? vet vi undermedvetet vad som är bäst för oss själva? Ibland när man råkar ut för något tragiskt, händer det för att det ska bli bättre sedan eller händer det för att vi ska lära oss något? Men sedan när det går bra och vi är nöjda med livet så kanske det kommer som en belöning för vad vi gjort tidigare. Då går det iallafall inte ihop för mig, vissa elaka människor går det alltid bra för. Får dom belöning för att vara är ond?? Kanske är dom i livet för att straffa oss andra när vi gör dåliga saker...
Jag ska nog bara tro på ödet och att det slutar gott för de flesta. De som är onda blir nog straffad så småningom och vi som försöker att ha ett normalt och trevligt liv blir lyckliga.

Var det Han, ödet eller var det menat att jag skulle sitta och njuta av våren och sällskapet vid ett vinskydd på stranden igår?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0