Arg?!

Propparna höll hela natten så det var ju skönt. Men mina tankar snurrar runt en sak, vad händer om proppen går och det blir en kortslutning så att det börjar brinna? När Hobbe är själv. Vågar jag lämna min lilla prins själv hemma? Vågar man att chansa? Den här situationen känns ganska sjuk egentligen.
Jag och Hobbe sov riktigt länge idag. När vi öppnade dörren när vi skulle ut på promenad så insåg jag att vi var insnöad. Snön hade drivit mot dörren så att den knappt gick att öppna. Väl nere på marken så insåg jag att mina hyresvärdar fortfarande inte har skottat. Jag fick balansera i det lilla som var kvar av mr A:s hjulspår annars hade snön gått över knäna. Ingen har skottat sedan i fredags. Alla spadar är inlåsta så jag fick SOPA bort snön så att jag får fram bilen. Gissa hur många svordommar som kom ur min mun under den tiden för det har inte kommit lite snö i helgen. tankarna gick: "flytta, flytta, flytta"
Det kräksnöar fortfarande och nu börjar jag tänka på hur det blir när jag kommer hem ifrån jobbet ikväll. Ska jag parkera på vägen då? Vågar jag att tvätta i kväll när jag kommer hem eller måste jag åka till mamma för att ha rena kläder? Tvättar jag så går proppen, vågar jag att chansa? Ska det vara så här? Gör dom inget åt propparna den här veckan så ska jag förhandla om en lägre hyra, för man skall väll kunna utfärda vardagliga sysslor?

Jag har inte rökt på 7 dagar och jag kännermig jätte duktig. Idag har det varit så nära att jag skulle åka och köpa ett ciggpaket och röka upp alla på samma gång. Mitt humör tryter när jag är röksugen och ALLT jäklas. Men jag ska stå ut. Jag ska fasen visar er alla att jag kan! Nu har min envishet tagit över...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0