Nattliga funderingar

Att vakna vid klockan 11:00 när man har jobbat natt är ingen höjdare. Men mitt uppvaknande var trevligt, det knackade på dörren och där stod mina hyresvärdar med julklappar! Det lustiga är att hon vet vad jag önskar mig utan att hon behöver fråga. Jag fick två fat i serien mine som jag samlar på. Kanon de kan jag använda som uppläggningsfat!

Inatt var det segt att jobba. Jag har inte jobbat nattskift på länge och det var tur att jag fick besök av mina härliga kollegor. Ett nattskift kvar och sedan är jag ledig i sex dagar. Undra vad jag skall göra alla dessa dagar? Eftersom att jag bara är upptagen i morgon med en mysig familjemiddag så kom tanken på att åka ner till stockholm för att hälsa på min vän. Vad ska jag annars göra? Vänta och vänta? Nä det är ingenting för mig. Varför skall mitt liv stannas upp bara för att jag inte får klara besked? Ibland kan jag känna känslan av att jag sitter som reserv på bänken... Det är inte vad jag vill med mitt liv. Jag vill fira jul med de människor som jag älskar eftersom det är vad julen handlar om för mig. Alla kanske inte tänker lika. Att veta att jag inte får plats på någon av dagarna gör mig lite besviken. Om man inte får plats på den mest familjära helgen hur skall man då få plats på resten? Eller skall det bara vara ett vardagligt förhållande till denne person? Det är inte riktigt min melodi. Men lite känns det som så.... Jag är den osynlige Molgan, folk vet att jag finns men aldrig har träffat.... som man puttar bort när det inte passar... Det är inte en trevlig känsla.

Jag har varit otroligt röksugen hela natten och är det fortfarande. I morse när jag var på väg hem så höll jag på att åka in på macken för att köpa cigg. Hade jag bott nära en affär så hade jag åkt och köpt ett paket nu.... Är det värt att gå igenom det här? Är det inte bara enklare att röka och njuta?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0