Julafton??

Jag vet inte hur jag ska börja, och jag vet inte hur jag ska skriva.

Min jul har inte riktigt varit så bra, rättare sagt, det här har varit min värsta jul hittills.
När jag var på väg hem ifrån mitt julfirande så brast allt och jag körde gråtande hela vägen hem. Inte bara på grund av firandet, det fanns annat med i bilden också.

Väl hemma så kände jag att jag måste prata med någon men vill inte förstöra firandet för någon som har en trevlig afton. Min pojkvän kunde jag inte ringa till, han har inte ens telefonen påslagen.
Det slutade med att jag ringde gråtandes till min moster. Hon råkar alltid ut för att jag ringer när jag mår dåligt. Hon tar sig alltid tid med mig och hur förstår hur jag känner.

Nu sitter jag hemma och gör ett försök att må bättre, att inte se så ledsen ut, att få bort mina svullnader runt ögonen för jag ska jobba inatt. Jag vägrar att visa mig sårbar på jobbet. Ingen får se den lilla flickan som kryper fram i bland. Hon som mår dåligt och behöver någon som bryr sig. Någon som finns där med sin trygga famn. Det är tur att jag har vänner och familj som är omtänksamma.
Jag lyssnar på en underbar julklapp som jag har fått av en kollega. En skiva som hennes son har spelat in. Sirius spelaren Rickard Rickardsson. Han är underbar på att sjunga. skivan får mig att drömma bort, miljoner mil bort....

Tack Erika och Inger för att jag fick förstöra er julstämning.

Jag vill inte skriva här om vad som har hänt idag. Det är för privat och känslosamt.

Ska man må så här på julafton?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0