Julbord och söndagsmys

Gårdagen var riktigt trevlig... Jag och mr A var till min systerdotter som fyllde tre år. Det är härligt att se små barn få paket när förväntningarna glimtar i ögonen. I början var hon väldigt blyg för mr A men som vanligt med barn så släpper det ganska fort. Hon ville att vi skulle sjunga för henne när vi fikade så det var bara att ställa sig upp och sjunga "ja må hon leva".
Senare var det dags att få till partyutstyrseln och dra iväg på en fördrink hos en kollega och sedan ner på aveny för ett väntande julbord. God mat, rolig underhållning och trevligt sällskap.... bättre kunde det inte bli. Det var en komiker ifrån Piteå som uppträdde och hon var en skön kvinna med mycket humor. Jag hoppas att jag få nöjet att se henne uppträda igen.

Ibland har jag tänkt att jag inte kan få mer känslor för mr A än vad jag redan har men varje gång så bevisas motsattsen. Kan man ha så här mycket känslor för en människa? Det är nästan skrämmande.
Det som jag tycker är skönt med honom är att man behöver aldrig vara orolig för att han ska skämma ut mig när vi är på tillställningar. Han är social, mogen och trevlig mot alla. Han kan verkligen föra sig min underbara mr A. Jag hoppas att det är med honom som jag kommer att ha rullatorrace när jag blir gammal...

Vi hade en trevlig kväll men partypinglan är som bortblåst och vi gick hem någon timme innan stängning. Men vad gör det? Huvudsaken är att jag trivs med tillvaron och just nu kan det inte bli bättre.
Idag låg vi i sängen till nästan klockan 15.... en riktig hundfri slödag.... det känndes riktigt ljuvligt.

Idag blir det en exklusiv middag.... varma mackor

Kommentarer
Postat av: Christian

Härligt att höra att du trivs med tillvaron med din kära pojkvän. Jag kan inte önska något annat än att du har det bra :)

2009-12-17 @ 05:14:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0