Min familjemiddag

Min dag hos mamma var trevlig. Jag älskar min familj och allt är alltid så enkelt. Det är aldrig några konstigheter. Jag kände mig fortfarande lite nere men jag gjorde ett försök att se glad ut, även fast jag egentligen inte skulle behöva det. Alla som var där visste att jag känner mig som ett vrak men som vanligt så skall jag försöka att dölja den lilla flickan som finns inuti mig.

Hobbe fick tyvärr stanna hemma för vi har fått tillökning i vår familj. Han är 10månader, heter Pluto och vill äta på allt. Jag ville ha lite lugn och ro så min lilla goprins fick vara hemma. Pluto är en omplaceringshund som syrran med familj har tagit hand om. Mysig rackare..... men jag fick gömma mina ludna skor för jag ville ha dessa hela när jag åkte hem. Har ingen lust att köpa nya för flera tusen..


Dagens julmat var den bästa som jag har ätit i år. Mamma är oslagbar när det gäller matlagning. Det är något som hon kan och jag förstår fortfarande inte varför hon jobbar med det yrke hon gör... hon borde jobba med mat.

Idag var det min systerdotter Signes dag. Hon hade verkligen myror i kroppen när hon såg alla paket som tomten hade lämnat till henne. Jag blir varm i hela kroppen när jag ser barn med förväntansfulla blickar, som inte kan sitta stilla för sin nyfikenhet går inte att stoppa.


förväntansfulla Signe

Här myser Signe med alla paketen








"Tymää tätten" (kyss mig i tjärten) som Signe säger! Haha är hon inte för härlig. Hon kommer ofta med ganska roliga fraser. Jag, mamma och syrran plockade undan maten. Plötsligt kommer Signe och monar för oss och säger "tymää tätten". Undra om det var Svenne eller Nicke som lärde henne detta. Men en rolig syn var det för vi tokskrattade. kanske kommer hon att passa som en liten teaterapa när hon blir äldre.


Jag klarade inte av att må som jag gör just nu och vara utan min röda corner på det, det gick inte.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0