Min helg

Helgen har varit mysig även fast jag jobbade tio timmar på lördagen. På något sett så var det ganska trevligt, kanske beror det på att jag var på så bra humör plus att jag längtade efter mina små middagsgäster. Igår när jag slutade så var det bara att åka och handla lite till middagen, med tanke på de små rackarungarna så blev det tacos. Det var en mysig middag med tända ljus, skratt och god mat. Senare kom mr A som pricken över i:et och allt känndes så perfekt. Äntligen så fick han träffa två av de som jag älskar mest i världen.
Amanda ville inte följa med sin mamma hem, hon ville stanna här med mig och det var ganska nära att jag skulle vika mig. Jag har så svårt att motstå dessa två när dom vill något. Det skär i mitt hjärta när jag gör någon av dom besvikna.

Idag var jag hos min kusin som fyllde år, han och sambon har en lägenhet i ett gammalt hus så dom har högt itak och fina dörrkarmar. Agge har lyckats att få lägenheten så personlig och mysig. Mycket små detaljer som är typiskt henne. Både min kusin och Agge är supermysiga personer och ibland kan jag tycka att jag har alldeles för lite kontakt med de. Alltid glada och trevliga.

Idag hade mr A match. Hittills så har hans lag vunnit alla matcher. Han trodde att det skulle bli förlust idag eftersom att så många duktiga spelare var borta i hans lag. Det slutade med oavgjort. FBC Nordic kämpar vidare och verkar vara oslagbara. Jag som inte gillar sport, har nu blivit intresserad av innebandy, men bara när mrA spelar. Det är en ganska rolig upplevelse :-)

Helgen har varit precis som jag hoppades på, förutom en liten detalj som växer och växer... just nu är snart detaljen som en böld i ars... Så fort jag tvättar, diskar, lagar mat, dammsuger mm så går propparna. Inatt gick den förbannade proppen så när vi vaknade så var det kallt inne. Hur länge ska jag stå ut med dessa otroligt enerverande proppar innan jag bestämmer mig för att hitta ett annat boende? Om det fortsätter så här så står jag inte ut hela vintern.


Hobbe är inte så nöjd när han får ha reflextäcket på sig. lillkorven


Granen är på plats och det kändes så skönt att få sällskap i pysslandet av mr A.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0