Myshelg

Fredagsmys
Efter att jag hämtade Ebba hos sin moster så fick hon bestämma vad vi skulle äta, det blev mc donalds eftersom att man får en leksak där. Jag var för engångs skull inte sugen på just snabbmat men vad gör man... så kan det gå när en liten flicka på 3år får bestämma.

När vi kom in och klädde av oss ytterkläderna så snubblade hon på sin sko, då hörde jag när hon mummlade "dampgrejer". Undra vem hon är lik?? Senare blev lite hopp i soffan, energin verkar aldrig ta slut. Mitt i ett hopp kom det "Jag är nästan tokig" min tanke var då.... "nästan???" "kan du knäppa kort när jag hoppar?" Hon kom på att pippilotterna var rakt ut i luften medans hon hoppade. Efter ett tag blev det chips, popcorn, cola, nagellack plus mycket mer. En ny hopperiod kom... då blev det "jag och Hobbe är tokig"  En trött Hobbe låg och kikade på detta energiknippe med trötta ögon... jo visst var han tokig som låg bredvid en skuttande liten tjej.
Hon är så väldigt enkel att ha, man känner en värme i hjärtat bara man ser på det lilla charmtrollet. 
På morgonen så var det dags.... väcktes av ett pickande... "är du vaken Jessica" klockan var då 07:00. Vi steg upp, åt frukost och kikade på svampbob fyrkant. Väldigt mysigt måste jag säga.

Jag som är lite av en tidsoptimist fick känna på det... Jag skulle på möte klockan 10. När vi var färdig för att åka så hörde jag en liten stämma.... " Jessica jag är bajsnödig, jätte bajsnödig". Det var bara att behålla lugnet så att den lilla fick sitta och slappna av inne på damernas....








Så här ser frisyren ut när man är barnvakt :-)

Igår var det mys med mrA. som vanligt så njuter jag alltid i hans sällskap. Jag har en underbar pojkvän och jag känner mig fortfarande töntigt nykär även fast det har gått lite mer än fyra månader. Ska det vara så här härligt och enkelt? Jag hoppas det så att jag kan fortsätta att gå på mina mysiga, rosa moln. Kanske har jag träffat han med stort H.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0