Sick

Vaknar klockan 04:00 av att jag toksvättas och har feber, näsan känns som en stor snorhink och hjärnan håller på att bulta ur huvudet på mig. Så fick jag vakna i morse, segare blev det av vetskapen att börja arbeta klockan 05:00. Det går inte så bra att sjukanmäla sig den tiden eftersom att det blir min kollega som blir drabbad. Det var bara att pallra sig upp, ta en varm dusch och halka till jobbet.
Jag måste säga att jag har underbara vänner. När jag satt där på jobbet och gjorde ett försök att höras på radion så kommer min kära vän Pelle med en skinkmacka ifrån city café. Tack Pelle för att du är så snäll!!
Jag jobbade till klockan 09 sedan for jag hem och sov bort halva dagen.
I bland märks mina gener ifrån mamma väl. Exempel när jag ligger hemma och är sjuk, orkar knappt att göra något men ändå känna att jag måste göra någon nytta. Jag kan inte riktigt släppa allt och bara vara sjuk... Jag har bytt rent i sängen, tvättat två tvättmaskiner och dammsugit. Hur jag har orkat att göra detta vet jag inte själv men jag känner mig helt slut nu och blir less på mig själv att jag inte kan slappna av..
Om ett tag kommer mr A hit, jag ska laga spagetti och köttfärssås men jag vet inte hur den kommer att smaka eftersom att jag inte känner så mycket. Men det går inte att misslyckas med sån enkel mat. Tänk vad skönt det skulle vara att buda hit min mosters köttfärssås.. den är tokgod. Men hon har ingen bil och jag har ingen ork, Typiskt.
Jag skall vara hemma i morgon också för att kurera. Jag måste bli frisk till fredag för då är det tokmysfredag! En av mina underbara gudbarn, Ebba, kommer hit och ska sova här. Det ska bli så mysigt att jag knappt kan vänta. En myskväll med världens mysigaste lilla prinsessa.... kan det bli bättre???
Jag ska inte berätta allt här vad vi ska göra för då suckar det lilla äcklet som vanligt... hon får se bilder dagen efter istället.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0