Trötter

För andra morgonen irad så lyckas jag att försova mig. Tur att det var på två olika jobb för annars skulle det vara ganska pinsamt. I morse tänkte jag börja klockan 08:00 men då vaknade jag. Jag tror att det kan vara för att jag drömmde en ganska sjuk dröm.... Jag och mr A var och fiskade torsk i Norge, sedan när vi skulle lägga oss så ställde mr A om min klocka till 06:00 istället för 07:00 för att retas.. När jag vaknade av larmet i verkligheten så tyckte jag att klockan var bara 06:00 så jag låg kvar och myste som slutade i att jag somnade om. Hmm då kanske det är mr A:s fel att jag försov mig även fast han sov hemma?? hihi!
Det är tur att jag kan flexa lite på mina fackliga tider så det var inte så märkvärdigt när jag kom inrusande som en isbit runt 09:00..

FASEN vad det är kallt!!! Min bil höll inte på att starta i morse, det var -20 grader. Det tog en låååång stund innan jag fick liv i den så jag hoppas att den startar i morgonbitti när jag ska åka på jobbet 05:30. Jag vägrar att komma sent en morgon till.
I morgon kunde mr A ha Hobbe och det känns jätte skönt att slippa be någon om hundvakt. Det tar emot varje gång som jag måste göra det men det är tyvärr ett måste när man bor själv, jobbar mer än heltid och är hundägare. Jag har inte velat fråga mr A om sådant än för det känns dumt. Jag vill inte att han ska tro att jag utnyttjar honom. Han skall sova hos mig inatt så då är det inte så omständigt att ta en liten repa med kroppen runt byn. (förutom kylan)

Jag är sugen på mammas kålpudding, hoppas att hon ringer och bjuder mig på det till snart.... som jag väntar och väntar :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0