Bortgången och hemkommen

Det var några dagar sedan jag skrev eftersom att jag har varit borta plus att jag har varit så otroligt trött och seg.
Helgen har varit trevlig med mycket härligt folk. Jag glömde tyvärr min kabel i armsjön så jag kan inte föra över några bilder ifrån kameran. Jag bestämde mig för att åka hem en dag tidigare än bestämt av olika anledningar, men i överlag så har jag mått gott.
Jag kom hem ganska sent på lördagkväll så söndagen gick åt till att tvätta, slöa och äta kinamat. Det var Hobbes födelsedag så hans frukost bestod av kalvsylta och kvällsgodis blev ett stort ben. Han mådde så gott min lilla rackare.
Idag har jag haft det riktigt trevligt. Dagen började med en lunch och lite shopping med min lilla vän. Det var länge sedan vi gick på stan utan hennes småtroll så det kändes lite tomt men samtidigt skönt att bara få umgås med henne utan barn. Det blir lite mer umgås då.
När jag kom hem satt jag mig vid datorn, jag började chatta med en vän som hade förslaget att komma förbi och kika på film. Sagt och gjort, en timme senare kom det trevliga besöket och vi kikade på två filmer som var bra. Egentligen så känner vi inte varandra så väl men jag trivs i sällskapet eftersom allt är så lättsamt och man kan vara sig själv. Det känns som att vi har mycket lika funderingar och lika tankesätt så det är trevligt att bara sitta och surra.

Det känns som att dagen inte kunde bli så mycket bättre. En slapp dag med trevliga sällskap. Precis vad jag behövde, jag känner mig på gott humör. Tack trevliga människor för att ni finns i mitt liv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0