Första dagen i Armsjön

Grått, trist och regnigt... Men vad gör det? När bär det av till Pelles stuga i armsjön. När vi väl kom fram så hade vi tur att det var uppehåll. Vi packade in vår enorma packning, den tog upp hela baksätet, fast det kanske är dumt att anklaga Pelle eftersom att han hade en väska med sig och resten var mitt.
Det första som man alltid känner när man kommer hit är ett härligt avkopplande lugn, att bara vara och inte har några måsten. Hobbe trivs eftersom att han är lös hela tiden och går mest och myser... lillkroppen... det har börjat märkas ganska väl att han är gammal, han orkar inte så mycket längre plus att han börjar att bli stel. Ibland får jag en klump av oror i magen om att han kanske inte har så långt kvar. Fy vad hemskt, hur ska jag klara mig igenom det?
Igår tog vi en sväng med båten, det var riktigt skönt. Vi åkte en sväng till en jättefin strand för att hämta sand till ett ljusarrangemang, som Pelle sedan silade ur en gammal tratt så att det bara blev det allra finaste sanden kvar.
Vi åt en god tacopaj med tillhörande rosévin.. mmm vad gott!
Senare på kvällen var det dags att spöa Pelle i Sundsvallsspelet! Jag vann tre av fyra gånger och det kommer han nog att få höra ganska länge!
Nä nu ska jag mysa vidare och se vad den här dagen har att ge. Idag kommer några till så det lär bli mera rosévin, dooleys och avkoppling.


Här är vårat hem dom kommande dagarna

Hobbe åker båt

Det är ju klart att Hobbe ska sitta bredvid matte.

En härlig strand, synd att inte vädret var bättre så att man kunde steka fläsket :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0