Gammal....

Igår var det en lugn dag som bestog av sova och jobba. Jag tror att jag fortfarande var lite dålig efter mitt och Annelis lilla äventyr.... Men snälla nån!! Jag orkar inte med sånt längre... jag har blivit gammal. Det ska ju inte ta två dagar att räta till sig och bli människa.
Idag blir det i stort sett samma sak.... slappa och jobba. Det är ganska jobbigt att jobba inom taxi när det är gatufest i stan. Många vill åka och gärna alla på samma gång.... lugn i stormen... jag tror nog att alla kommer hem så småningom! Men jag jobbar med några härliga kollegor så det blir nog bra iallafall.
I morgon fyller mitt äldsta gudbarn 4år. Tiden går otroligt fort och när jag frågar vad hon önskar sig så säger hon bara smink.... hennes mamma skulle inte bli glad om jag skulle ge henne det eftersom att det lär bli smink överallt. Men jag är lite ororad över att hon inte förstår vad hon får av mig förrän hon verkligen utnyttjar det och väl sitter där och känner sig som en stor tjej. Tyvärr kan jag inte avslöja vad hon ska få eftersom att hennes mamma är så nyfiken av sig. Gullebarnet börjar bli en stor flicka. Efter Amandas kalas så blir det grillfest för en senare resa ner till gatufesten. Jag tänkte ta det lugnare än vad jag gjorde i tisdags.... hoppas jag...
Men jag har ett problem. Jag hoppades på att mamma skulle komma hem ifrån semestern så att Hobbe lillkropp kunde vara med henne, men tji fick jag, nu har jag ingen hundvakt..... men det borde lösa sig på något sätt.

Jag har funderat och grubblat på mycket nu efter midsommar.... det känns jobbigt att vara klyven....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0