Grått ute men trevligt sällskap

Regnet öser ner och det är grått. De obligatoriska promenaderna är mindre trevliga när det står som spön i backen. Efter att ha bestämt med en av mina vänner att luncha tillsammans så ringde nästa och ville ha sällskap till ikea.... kul tänkte jag, för där lär ju hela stan vara när det inte går att vara ute men det är bara att bita ihop och följa med. Det slutade med att vi åkte ut alla tre (fem med Annelis döttrar). Och JA jag hade rätt, det var packat med bilar på parkeringen men det är tur att det är så stort så man märker inte av allt folk inomhus. Vi shoppade lite småplock och sedan bar det av hem. Jag har varit lite sällskapsjuk idag så jag bjöd in en vän på en slapp kväll med varma mackor. Mmm vad gott det var!

Förut idag kom jag att tänka på en sak som min moster sa i fredags... lite salongsberusad och hon kanske inte tänkte på formuleringen " Fatta hur mycket låtar man kan, men inte fatta att man kan..."  sedan sjöng hon vidare. Detta stämmer ganska bra, inte bara när det gäller låtar, man har nog mer kapacitet än man själv anar och man är starkare än vad man tror.... vissa saker tror man inte att man ska lyckas att ta sig igenom men på något sätt går det iallafall och ett plus är att man har blivit en erfarenhet rikare på kuppen.

Kommentarer
Postat av: malin

haha, din moster är ju en pärla =) klockrena kommentarer som vanligt! jodu jag var åxå på ikea igår, det är ju bilköerna som är värst! nått som skulle tagit 10 minuter inne på ikea blev 2 timmar...ahh! ha en bra grå dag idag!

2009-07-21 @ 11:33:17
URL: http://kalasbyxxa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0