Grilla, skoj.... fläskläpp och utslängd...

Dagens början bestod av en riktig avslappnande förmiddag liggandes på gräsmattan i solen. Så ljuvligt och så skönt.
Sedan bar det av till östermalm för grillning med min mamma, moster och tre av deras vänner. Ja, medelåldern var ganska hög men det var riktigt trevligt med mycket skratt, allsång och god mat. Det är inte bara män som kan grilla, Ann var en suverän kock! Vi satt i nästan åtta timmar men det kändes mycket kortare, tiden rinner i väg när det är så trevligt.
Senare blev det en tripp till en av stadens pub, Daltons, ja jag brukar inte gå dit eftersom att det inte är mitt favorithak... ja senare skulle jag få detta bekräftat. Det var mycket folk men vi stog där och kikade på alla som sjöng karaoke, efter en stund så blev det ett bord ledigt så vi satt oss och surrade, sjöng och bara hade det trevligt.... jo men vad händer... Mitt i ett samtal med mamma så kom en medelålders kvinna och sa att jag skulle flytta på mig. Nä sa jag eftersom att man kan inte bara be folk flytta på sig för att hon satt där för flera timmar sedan. Tydligen så blev människan arg på mig så hon slog till mig med en hård handflata rakt över munnen. Mitt humör blev snabbt lite sämre och det var första gången som jag sa kärringjävel till någon under hela mitt liv. Det var många som blev förbannad på kvinnan och till slut gick hon i allafall. Senare så träffade jag två vänner som jag inte sett på ca tio år. När vi stog och surrade så fick jag helt plötsligt ett knytnävsslag i bakhuvudet! Det var kvinnans dotter och jag blev galen. Jag gick efter och var kanske lite för elak för när jag var på väg på henne så kom plötsligt vakten och bar ut mig, jag försökte att bryta mig loss (och det är ju nödvändigt... inte). Men när han fick förklaringen så blev dom andra utsläng och jag fick komma in igen. Det pinsamma var att många, typ alla såg när jag blev utburen och skitförbannad så dom måste ha trott att jag var galen. jaja, nu trodde jag att det var lugnt... men... när dom stängde och vi gick ut så stog mor och dotter och väntade. Det blev en diskussion och min morbrors sambo försökte att prata med dom eftersom att nästan alla i min släkt känner den sliskiga lilla damen, men det gick inte och dottern spottar henne i ansiktet. Inte så moget... efter några sekunder kommer dotterns vän fram och berättar att hon har hepatit c. Hur f**n kan man spotta någon i ansiktet då??? Efter en stund var det dags att gå hem och sova med en fläskläpp och ömmande bakhuvud. Lovley pub det där! Jag lär ju inte bli stamkund iallafall....


min mamma och moster




Pelle kom förbi en sväng.....och min mosters lillhuvud



Ann & Pia


mamma gör något slags partytrick


Kommentarer
Postat av: Maria Ö

Hej! Så nu har även jag hittat hit. Såg när du vart utslängd. Detta låter som min mindre trevliga kollega YVONNE...Kan det vara hon? Hoppas att du hade kul innan iaf. // Maria

2009-07-18 @ 23:54:49
Postat av: Mia

Det var fan det värsta jag har hört. Men man vet ju sedan förut att Dalton inte är det "celebraste" stället i stan...mest en massa SLON som springer där...usch!! Hoppas verkligen att det inte blir nåt pga spottet (Hepatit C)...snacka om SCARY!!

2009-07-19 @ 11:43:07
Postat av: Monica S

Jasså, du är en liten slagskämpe? fniss nejdå, bra att du inte sjönk så lågt att du slog tillbaka, tror inte att jag har klarat av det utan jag hade nog golvat kärringen...

2009-07-23 @ 18:09:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0