Sexualundervisning?!

Igår var det dags för syrrans sambo Niclas att bli gammal, han fyllde 36 så jag var där och firade honom. Jag blev kvar i fyra timmar så jag hann med både fika och middag. Bra planerat tyckte jag! Plus att jag fick umgås lite med min systerdotter. Sedan var jag hem och packade lite för en övernattning hos lilla familjen eftersom att jag skulle vara barnvakt på morgonen. Det var trevligt att komma dit, det började med en promenad med hundarna, Hobbes kompis Quattro var också där. Sedan blev det chips, dipp, jordnötsringar och cider! Lovley! Vi insåg ganska snabbt att båda var trött så vi lade oss i skaplig tid.
När jag vaknade var det bara jag, två hundar och två småtroll. vi passade på att mysa i sängen innan det var dags för frukost. När jag höll på att plocka av bordet som kom det några frågor... " Jessica, har vi sugit på dina nissar? " sa Ebba... " Nä, ni sög ju på mammas tissar när ni var små" blev svaret, efter ett tag kom nästa... " Jessica, har alla pojkar snopp?"..." Ja,Amanda, alla pojkar har snopp" svarade jag "Har du snopp?" ... " Nä jag är ju en tjej"  " Pappa har en snopp" sa Ebba, "ja, han har en snopp" sa jag och tänkte, det är ju därför ni finns, men det sa jag inte högt för förklaringen till det kunde jag absolut inte förklara för en tjej på snart 3år och en på 4år. Det började bli svettigt men som tur var så fortsatte dom att knåda med gubblera. När jag gick och duschade så hörde jag helt plötsligt: " Jessica, jag är klar nu"  Jag kände hur paniken steg, där stog jag med balsam i håret och Amanda satt på toaletten och hade gjort sitt stora behov! " Räkna till tio Amanda, jag är snart klar!" jag höll på att slå ihjäl mig där i badkaret medans jag hörde gullungen räkna snällt till tio. Senare hörde jag Ebba " Det är bajs på min matta"  Då hade Quattro gjort sina behov där...  Dom är ju så underbara och jag gillar att vara barnvakt men jag blir otroligt trött... nu har jag legat i soffan i flera timmar och är orkeslös. Jag är van lugnet hemma med en hund som bara ligger och dräller runt på golvet.


Födelsedagsgrabben


Signe, min systerdotter


Syrran och Signe


Hobbes nya kompis Quattro. ett energiknippe


Anneli och Ebba kokar lingonsylt


Amanda


Stolt gudmorsa


Gubblera är bra att ta till när man inte vill svara på frågor :-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0