Slö semester

Dagarna bara rusar iväg känns det som. Jag har inte hittat på så mycket, utan bara har kopplat av och varit ledig. Förutom några undantagstimmar på facket. Även fast jag inte har varit så aktiv så är jag ganska nöjd med sommaren. Visst har jag några tankar om olika saker, men vem har inte det??
Jag har haft många trevliga kvällar med film och surr, jag har känt mig avslappnad i min väns sällskap och jag hoppas att det kommer flera såna tillfällen.
Jag har funderat på att avsäga mig mina fackliga uppdrag pga vissa saker, ja vi kan kalla dom för personliga skäl. Jag trivs med att jobba facklig och jag står för det fackliga löftet. Det är ju inte så svårt och det borde flera göra.  
         
" Vi lovar att aldrig sälja vårt arbete till lägre pris och sämre villkor än det vi lovat varandra. Vi lovar varandra detta i den djupa insikten, att om vi håller detta löfte så måste arbetsgivaren betala"

För vem vill ha flera olika jobb för att överleva?? Jag skulle kunna diskutera vad facket står för i evigheter. Vem vet vad sveriges lägsta lagliga lön är?? Jo det är 0:-. Tack vare att vi förhandlar om våra avtal och värnar om kollektivavtalet så har vi den lön vi har idag, vi kämpar vidare för att få den bättre men flera borde tycka att det är viktigt. Om man inte är villig att kämpa för sina rättigheter och ha en bra arbetsplats... varför ska man då klaga??? Många gör det och då brukar jag fråga vad dom gör för att få det bättre... då blir det tyst.

Nä nu ska jag fortsätta att njuta av semestern...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0