Visa respekt!

Att man kan skämta med sina vänner om varandra har jag absolut ingenting emot, men att skämta om någon som har gått bort är väldigt respektlöst. Plus att skämten ibland saknar grund. Michael Jackson var inte min idol men han var en stor musikalisk talang och han är värd respekt. Jag förstår inte hur man kan vidarebefodra sms som förnedrar någon som inte äns har blivit gravd. Så sluta att skicka dom till mig! Eller vissa kanske tycker att det är helt okej att dra usla skämt när dom själv har gått bort??
Jag kikade en stund på tv 4och på deras avskedsgala. Det var mäktigt att se hur många som verkligen hyllade honom.Mest rörd blev jag när hans dotter steg fram och sa med gråten i halsen " Du är den bästa pappa man kan ha" . Det var första gången som jag riktigt såg hur hon ser ut eftersom att barnen brukar vara ganska gömda.





Annars har dagen varit seg, jobbade 6-15 och sedan var det bara slappa som gällde. Att jobba 9 timmar och sitta själv så att man inte kan ta lunch, göra sina behov eller ta en avkopplande rök tar på krafterna. Plus att som jag skrev förut... jag har kommit i en period då det känns tungt. Men jag hoppas att det blir bättre när semestern knackar på min dörr. Jag tänker mycket på en person som går igenom en betydligt jobbigare period än mig nu. Jag är lite orolig....

Igår var det min namnsdag så jag passar på att tacka alla som skickade gratulationer! Som vanligt så hann min moster först, varför blir jag inte förvånad. Tack alla underbara människor

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0