Nos med blod på...

Gårdagen bestod av en arbetsdag och sedan en massa stress sör att hinna att få klart allt inför midsommarafton. att man kan bli på dåligt humör pga folk som kör som om dom inte skulle ha körkort är inte så svårt när man är ute i trafiken en dag innan midsommar. Efter ett försök att handla blommor gjorde inte saken bättre. Men herre gud! I denna stund saknade jag min underbara mamma som är en klippa på blommor. Men det gick bra till slut i allafall.
Sedan var det bara hem för att göra Hobbe midsommarfin eftersom att han ska fira midsommar med Anneli och hennes familj. Klippa tassar, klippa klor och ett bad med muminschampo gjorde susen. Nu doftar lillkroppen äpple!
Jag åkte till Anneli och lämnade min bil så att hon har något att åka i och efter det så åkte jag till en arbetskompis. Hon var hundvakt så Hobbe och hunden fick träffas, det gick ju bra i några sekunder men sen blev det ett slagsmål och Hobbe gjorde illa lilla nosnäsan. Det såg värre ut än vad det var med tanke på allt blod som kom. Men pjålig som jag är så slutade det med att vi låg skeden hela natten. Men min arbetskompis blev orolig och det lät som hon fick skuldkänslor, men det är ju sånt som kan hända i djurlivet och det blev inte några större skador. Det var nog bara Hobbes stolthet som fick sig en törn. Men som plåster på såret blev det en liten chees på max och sedan mådde han lite bättre. Min lilla guldklimp....

Idag är det midsommarafton och jag sitter på jobbet i vanlig ordning. Jag slutar 16:00 och sedan bär det av till fest med några kompisar på alnö. Det ska bli jätte trevligt. Jag hoppas att det blir bättre väder, men egentligen är det huvudsaken att det inte börjar att regnar. Hobbe ligger här bredvid med uppsväld nos. Jag måste försöka att få tag på någon som kan komma med sårrengöring men det är lättare sagt än gjort. Men jag har en kollega som är jätte duktig med djur så han ska komma och kolla på lillkroppen nu så jag känner mig lugn.

Ha en trevlig midsommar alla!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0