Rensning av tankar och plantering av blommor

Att jag alltid ska bli sjukt trött av att jobba förmiddagar, extra jobbigt är det nu på sommaren när vi sitter själv i 9timmar utan en kollega. Bara att få röka en cigg kan bli en hel vetenskap. Efter att jag nästan nickade till i soffan när jag kom hem så tog jag mig själv i kragen för att gå ut och plantera lite blommor. Nackdelen med att bara bo i hyres är att det inte känns så roligt att kosta på så mycket, plus att det inte finns så mycket att göra. Jag som älskar att pyssla och påta på. Med blommor är jag ingen stjärna direkt men tydligen så gick det skapligt iallafall. Jag skulle vilja göra så mycket. Jag som till och med gillar att klippa gräs...det är avkopplande på något sätt. Men jag får väll åka och vara pain in the as hos det lilla äcklet eller Pelle för jag vet att båda har lite att pyssla med. Jag trivs bra här hemma vid sjön, lugnet och naturen, plus att jag har bästa tänkvärda hyresvärdar. Men just nu är viljan att vilja ha något eget stor, att kunna gå ut på gården och pyssla några timmar för att sedan göra en härlig middag.  Jag känner att jag måste ta tag i den detaljen i mitt liv och jag har ju lite planer. Men det jag helst skulle vilja känns långt borta. Men man ska inte sluta att hoppas så jag dagdrömmer en stund till....







Som synes så blev det mycket rosa blommor i år....

Kommentarer
Postat av: Johanna M.

Snyggt med rosa! Jag gillar speciellt de där blommorna i lilla krukan på översta bilden (tusenskönor tror jag det är?), de är så söta. =)

2009-06-25 @ 00:14:13
URL: http://mattssonjohanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0