Trevlig dag

Lördagens böjade med att alla mina tre gudbarn kom för en liten picknick på stranden och bad. Det var några mysiga timmar men även utmattande.Jag är inte riktigt van med tre barn plus Hobbe som springer runt och har energi för ett helt fotbollslag. När mitt besök åkte så blev det en härlig tupplur ute i skuggan, jag måste ha somnat på engång och när jag vaknade så var det bara att göra sig iordning för en grill/pokerkväll med grabbarna på östermalm.
Kvällen började med en supergod middag med grillat och alla tillbehör. Efter ett tag fick jag ett samtal av min syster som frågade om jag ville följa med till Ullared på shopping, resan skulle avgå på söndagmorgon och vi skulle komma hem på tisdagen. Det var en tjej som hade hoppat av deras resa i sista sekunden. Men tyvärr kunde jag inte eftersom att jag måste jobba. Så otroligt synd för det skulle ha varit hur kul som helst. Sedan laddade vi upp för tre pokeromgångar. Jag lyckades att vinna två omgångar och det kändes ljuvligt! Jag tror att vi alla fyra blev ganska rund under fötterna. Som jag skrev tidigare så var det ju inte oväntat eftersom att han vi var hos är riktigt duktig på att blanda drinkar. Vi kom på att det skulle bli en liten sväng ner på krogen så ner mot stan det bar av och även fast vi kom ner sent så var det riktigt trevligt.
Idag har det däremot varit en mindre trevlig bakfylla..... Jag sov hos min vän i stan och när jag hade tagit en uppiggande dusch så insåg jag att borsten låg kvar hemma. Min vän som är av det manliga, lite tunnhåriga slaget har ju ingen borste eller kam, så där stog jag och kammade håret med en gaffel!! Det var ljuvligt väder ute men vi orkade inte med solen så vi gick på bio istället. The proposal, kan verkligen rekomendera filmen. Nu lockar sängen och imorgon är det åter dags för en dag med dubbla skift...

... men här sitter jag och är lite smådeppig för att jag inte kunde åka till Ullared..


Mina underbara gudbarn


Jag och Ebba myser i solen


En härlig sommardrink och en dooleys så klart!


Kommentarer
Postat av: Johanna M.

Hade gärna sett ett foto på när du står och kammar håret med en gaffel. asgarv

2009-06-29 @ 17:45:47
URL: http://mattssonjohanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0