En trevlig helg i Tallin

I lördags bar det iväg till Tallin och jag och mina sju vänner var laddad för en kanonhelg till havs. Det var en väldigt trevlig kryssning med mycket skratt. På lördagkväll blev det party för alla utom en som sov ganska mycket. Vi var och lyssnade på en trubadur som var otroligt duktig och med tanke på att min vän Johan sjunger som en gud och det gör även min andra vän Micke, så slutade det med att dom stog på scenen och sjung. Helt otroligt vad dom fick mycket applåder!  Men det är dom helt klart värda. Sedan bar det iväg till discot där det var kanonmusik och det slutade med att jag gick till hytten barfota för mina fötter hade dansat för mycket. Men fasen vad skoj det var. På söndagen tror jag inte att någon av oss var speciellt pigg när vi skulle in till Tallin och flanera, Vi gick mest omkring och bara var lite halvseg. Men på kvällen var det dags igen för lite party. Tyvärr så var jag inte så pigg på grund av partykvällen innan så det blev en ganska lugn kväll.... eller det beror på vad man jämför med. Vi var även denna kväll och lyssnade på trubaduren och det slutade med att Micke gick upp och körde en låt, alltså grabben var dyngfull men lyckades iallafall att vara lysande. Efter ett tag så ropade trubaduren upp Johan, lite blygt gick han upp på scenen, sjöng medans trubaduren spelade gitarr och hela puben jublade. Han har en otrolig röst som gör att man nästan får gåshud.
Känslan av att åka iväg och vara ute på havs utan en fungerande telefon är ganska befriande och man känner att man inte har några måsten. Visst saknar man vissa saker som har blivit lite av en vana men det gick bra ändå.
När vi kom till Stockholm igen med båten så hann vi med att åka in till staden för en lunch. Mitt shoppingsug slog till och jag gick (med ett snabbare tempo) i lite affärer medans de andra åt. Jo jag hann med att fynda lite.
Hemfärden körde jag hela vägen och såg mina vänner sova, jag blev lite avundsjuk men det gick bra.
Helgen blev lyckad och jag känner att vi måste dra ihop en resa igen till sensommaren.

Imorse var det dock inte lika trevligt, jag vaknade av att jag hade ont i halsen och kände mig febrig. Det är bara att bita i det sura äpplet eftersom att det var ganska självförvållat eftersom att jag stog ute på däck med en liten klänning.....




En otroligt duktig trubadur



Ja, vad säger man? Dom är sig alltid lik....


Kommentarer
Postat av: Johanna M.

Japp, det var en bra resa! =) Men ditt halsont är nog inte självförvållat, snarare baciller skulle jag tro... säger jag själv mellan hostningar och under feberpåverkan

2009-06-09 @ 16:44:26
URL: http://mattssonjohanna.blogg.se/
Postat av: Anton

Christian bacillerna slog till mot mig oxå!:-( Kände rösten försvinna mer och mer i natt. Drog upp värmen mest hela tiden. Ändå satt jag och huttrade.

Känns just ingen skillnad i dag...Suck!! Jätte tack för en jätte trevlig helg. Måste vi göra om:-)

2009-06-09 @ 17:50:29
Postat av: Mia

Jag skulle också vilja hänga med nån gång...

2009-06-12 @ 19:29:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0