Den lilla flickan och hennes rädsla för mod

Kan man ha mod till att göra allt det man vill innerst inne?? Jag tror inte det... Jag behöver iallafall mitt lilla skyddsnät, som alltid finns under mig. Vem vågar att hoppa ut för klippan utan skyddsnät egentligen?? Jag är nog lite avundsjuk på folk som klarar av det... att våga leva ut sina drömmar.
Jag känner att om huset fortfarande ska säljas och om allt går som det ska, så att jag får min lilla idyll, då har jag levt ut en liten dröm som jag har och jag känner att jag har mod till det.... Ett eget hem som man kan pyssla om och som man kan tillbringa sitt liv i. Det skulle vara en såklart  större dröm att träffa någon som man kan bilda en liten idyll tillsammans med, men den tanken har jag gett upp lite... Jag ska ta dagen som den kommer nu ett tag...
Men med mycket annat i livet så krävs det mod, mod att släppa in någon i livet, mod att öppna sig för en annan människa.. att verkligen berätta hur man känner och vad man tänker. Mod att våga gå in i ett förhållande med någon även fast man inte är redo med sig själv... För vem vet... det kanske blir att man får mer mod av att vara med människor som man håller kär och då ger det sig självt.
Kanske måste man ta fram sitt mod för att hjälpa någon annan, bara för att stötta och finnas som vän. Jag hoppas att jag är en person som mina vänner kan stötta sig emot även fast jag känner mig otillräcklig ibland.

När det gäller han med det underbara leendet, ja, han finns kvar i mina tankar fortfarande... kanske får jag snart mod till att tänka att jag är värd den bästa och att jag inte ska tänka på någon som var redo för ett förhållande med mig..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0