Den lilla flickans små funderingar

Varför får man ont i huvudet av allt tänkande? Kanske så tänker man för mycket .... eller så kanske man tänker på saker som är för krångliga, som inte går att reda ut på ett lätt sätt.. men som kanske löser sig själv så småningom...
Jag har hört av visa människor att man inte ska gräva ner sig i tankar i onödan. Men hur vet man att det är i onödan???  Det kanske man vet längts in men inte vill att det är sant. Kanske är hoppet starkare än visdommen.
När det gäller hoppet så tror jag att det är väldigt många som hoppas på det perfekta livet och som tror att det kommer att bli så en vacker dag. Men hur många är det egentligen som får det dom hoppas på?
Jag tror att man inte kan få allt som man hoppats på i sin lilla drömbubbla... Men en bit av den borde inte vara för mycket begärt.
När det gäller visdommen så tror jag att vissa är visare än andra och på så sätt kanske lyckats lite bättre men för det så kanske dom inte är lyckligare.
Kanske är hoppet bättre att ha än visdommen i vissa lägen?

Den lilla flickan fortsätter att filosoferar på sina små funderingar...


Kommentarer
Postat av: malin Nylund

självklart ska du se till att köpa det där lilla huset...det fixar du! man ska bo där man mår bra, och om jag inte misstar mig så mår du bra där ute i ditt lilla paradis =)

2009-03-17 @ 17:58:06
URL: http://kalasbyxxa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0