Lilla flickan och hennes funderingar

Är det menat att alla skall hitta någon att dela sina liv med? Jag har blivit ytterst tveksam till detta. Om man levt i 30 år och fortfarande inte lyckats så blir man lite tveksam till om någon där uppe har bestämt att den här lilla flickan har det bäst om hon sitter hemma och grubblar själv....
Efter lite motgångar i livet så lär man sig att inte ta så mycket för givet när det gäller kärlek och lycka. Men när man träffar Han, med stort H och det underbara leendet så kommer hoppet tillbaka och man lever i en liten bubbla i tron om att nu har han däruppe ändrat sina tankar om mej. Allt är bra och jag är lycklig! Yes äntligen har jag träffat någon som gör mej lycklig och som jag trivs med, det här blir bra. MEN då spricker bubblan och man faller platt som en pannkaka ner till verklighetens gråa värld. Han med det underbara leendet var inte redo.... Och man hamnar på noll igen, sitter hemma och funderar på varför.
Försökte att ogilla han med det underbara leendet  för en stund, tänkte att det känns bättre då. Stog på träningsmaskinen och lyssnade på Katy Perrys hot´n cold i några dagar och tänkte att den här texten passar honom så bra:
You change yor mind
like a girl changes clothes
yeah, you PMS
iwould know

And you always think
always speak
correcticly

I should know
that you´re no good for me

Couse you´re hot and you`re cold
you´re yes then you´re no
you´re in and you´re out
you´re up and you´re down
you´re wrong when you´re right
it´s black and it´s white
we fight, we break up
we kiss, we make up

You don´t really want to stay
but you don´t really want to go

men sedan insåg jag att den inte gjorde det och att jag inte kunde börja att ogilla han med det underbara leendet, han är en för bra människa att ogilla..... Men hur gör man då? Blunda och gå vidare?
Efter detta sorgliga slut så ska jag bara fokusera på jobb och vänner ett tag framöver tills hoppet om att få träffa någon och vara lycklig kommer tillbaka, kanske jag lyckas nästa gång?
Men nu sitter jag här ett tag med en liten tår, som en liten flicka och hennes funderingar...... en liten ledsen flicka och hennes funderingar


Kommentarer
Postat av: Elleonora

Men åh så kul, ytterligare en blogg att följa :)

2009-03-07 @ 13:48:28
URL: http://elleonora.wordpress.com
Postat av: Monica

tråkigt å höra att du har det så just nu men sluta inte tro, det finns en därute som inte gör nåt annat än väntar på dig.:-) å det e inte vem som helst, du är värd den bästa!

2009-03-07 @ 18:22:24
Postat av: Mia

Jag håller med, det finns en kanonkille som bara väntar på att få träffa nån som du. Och det är du VÄRD, det vet du... ;-) När man minst anar det så dyker Mr Right upp, tro mig. :)

2009-03-09 @ 23:17:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0