Vad tillåts man??

Att förneka sitt förflutna är att förneka sig själv. Men är man sig själv så är det alltid någon som har en kommentar. Ska man låtsas att vara någon som man inte är för att göra andra nöjda och glada? Nej absolut inte! Duger man inte för den man är så är det bara att gå sin väg för den som inte är nöjd. Jag tror att många inte riktigt vågar att vara sig själv hela vägen. Jag är nog själv lite så, även fast jag alltid försöker att vara JAG, men ibland tonar man ner sig för att göra andra nöjda. Varför egentligen? Är man inte nöjd med sig själv hur ska man då kunna vara glad?  Som alla förväntar av en?
Att ha en vän som man känner riktig på djupet är nog bland det bästa som går att få. Och jag är nog lyckligt lottad när det gäller sånt. 


Ska man vara sig själv eller ska man vara som man tillåts vara? Svår fråga...... eller?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0