Avslappnad dag

Att vara ledig när det är ett härligt väder och vetskapen av att man egentligen skulle ha jobbat är ljuvlig känsla. Även fast det har varit en avslappnad dag så har jag hunnit med mycket så det känns bra. Förutom att jag var till min bror för att fira hans födelsedag så var jag till min moster på ett spontant besök. Det blir oftast spontana besök till henne och jag vet inte vad hon tycker om det men hon brukar se glad ut. Alltid när jag är där så känns det som att jag skulle kunna stanna hela kvällen. Vi har som oftast mycket att prata om och tiden går fort. På något sätt får hon mig alltid att må bra och hon har så mycket kärlek inom sig... min kära moster... Tänk vad mycket hon har fått stå ut med när jag har varit där och mått dåligt. Men hon har nog haft ganska roligt åt mig när jag har gjort något korkat som vanligt. Hon är en av de få personer som känner mig utan och innan och kan läsa mig som en öppen bok. Kanske är det för att vi är så lika. Jag kan skatta mig lycklig som har henne i mitt liv.... min älskade moster....

Helgen har varit ganska bra även fast jag har jobbat. Gårdagens slut får mig att le och jag vill spola tillbaka tiden för att uppleva det igen.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0