En vinkväll med trevligt sällskap

Efter en dag fyllt med stress så är jag äntligen hemma i lugnet. Sitter ute med datorn i väntan på mitt trevliga vinsällskap som snart skall komma. Men vad har jag gett mig in på??? Jag som kan vara så kaxig ibland gick med på ett vad om att vinna i yatzy... Det mitt trevliga sällskap inte vet är att jag är dålig.... väldigt dålig på yatzy plus att jag är en dålig förlorare.  Vem vet, man kanske måste ta till fula trick som att försöka att få i honom väldigt mycket vin på väldigt kort tid.... Eller kanske ta på sig kläder med djup urringning? Det värsta är ju att jag tappar koncentrationen när han ler... eller ser på mig med sina vackra ögon...
Det som är ganska svårt att veta när någon som man inte känner så väl ska komma på besök, är vad man ska bjuda på. Men med tanke på att han tränar ganska mycket så blir det massa olika frukter... och vin. Men rött vin och jordgubbar är det verkligen det bästa att bjuda på? När man ler så är tänderna missfärgad och jordgubbskärnor mellan varje tand? Nä, det går nog bra, det är säkert bara jag som är lite nervös....

Men jag säger bara tack Anneli! Du vet vad jag menar...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0