Är jag gammal???

Värmen kröp sakta tillbaka igen, den härliga värmen som gjorde vardagen enklare. Men har vi tur så kommer den tillbaka snart igen. Jag längtar.... tills jag kan ligga på gräsmattan och sova, tills jag kan sitta ute och höra vågornas ljuva stämma och tills jag kan få slippa att frysa. Att få gå ut i en härlig klänning och bara njuta av grönskan och vattnet.
sommarkvällarna kan lätt avnjutas ute i hammocken med en god bok.
Börjar jag att bli gammal? Känns så ibland. Jag som var en riktig krogmänniska förut. Men nu mera så tycker jag att det inte ger så mycket än lite ytliga kommentarer och en jäkla baksmälla. Visst kan det  vara skoj att lufta på sig i bland, men inte varje helg som förut. Jag får mycket trevligare om jag går till grannen och spelar spel med några drinkar som tillbehör.
En tillvaro som jag kan sakna ibland, är dom mysiga vinkvällarna hos min moster, när vi sitter där, dricker vin och lättar på våra hjärtan för att sedan sitta och snyfta åt varandras historier. Sedan blir vi glada igen och tar en taxi in till stan. Sååå härligt mysigt!
Men nu knackar sommaren på dörren och jag vet att det blir mycket plantering av blommor,  grillpartyn, sena sommarnätter och allt vad sommaren innebär. Jag längtar!

Har jag börjat att njuta av livet eller har jag blivit gammal?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0