En kväll med funderingar

Det var nog många som satt och snyftade lika mycket som jag gjorde till Grey´s anatomy i kväll. Så sorgligt och så vackert.
Det blev en myskväll med Hobbe eftersom att jag är hemma ifrån jobbet pga att jag inte mår så bra, höll på att svimma när jag var på promenad förut, jag vet att det är mitt dåliga blodtryck som spökar men jag tyckte att det var lika bra att vara hemma och ta det lugnt.
Efter att ha legat ihopkurad i soffan med den ständiga följeslagaren, Hobbe, och kollat på en riktigt romantisk film så börjar tankeverksamheten igen... Ibland kan det kännas ganska tomt att bo själv, att inte ha den där närheten och vardagen med någon man bryr sig om, men samtidigt är det ganska skönt att kunna göra vad man vill och kunna se på vilket program man vill eftersom att killar har en förmåga att hålla krampaktigt i fjärrkontrollen.
Jo visst kan det vara skönt att vara själv, men det är nog härligare att ha någon att pyssla om. Att känna att man hör ihop och forma sitt liv med någon som man älskar. Känslan av att livet känns helt rätt och att man bara har framtiden framför sig utan större hinder.
För är det inte meningen att alla har en själsfrände? Vissa går en liten krångligare väg innan man till slut hittar den som man sedan trivs med och andra glider in på en räkmacka och landar mitt i prick. Den sistnämnde är inte jag, och jag vet inte om jag skulle vilja vara den heller. Med tanke på hur krånglig min väg har varit ibland så har en vis kvinna sagt till mig ' Jessica, du och jag har fått mycket livserfarenhet med tanke på vad vi har fått gå igenom'  och hon har nog rätt. Min moster är en vis kvinna. Jag hade inte varit den jag är idag om jag ínte behövt gått min krångliga väg. Vissa saker skulle jag kunna göra vad som helst för att få ogjort, men andra saker har bara format mig även om det var jobbigt just då. Men nu hoppas jag bara på att mitt liv blir bra och att det är dags att ta för sig och njuta.



Jag tror på att det finns en att dela livet med åt alla och den tron kommer jag alltid försöka att hålla fast vid.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0