En seg måndag

Efter att ha haft en seg tågresa till Stockholm så var det dags för nästan tre timmars shopping. Det var inte den piggaste tjejen som sprang i affärer med tanke på att jag fortfarande känner mig bakis efter en hård helg. Men eftersom att jag gillar shopping i Stockholm så var det bara att bita ihop. Väl framme i Bommersvik där jag skall tillbringa tre dagar så var det ganska skönt att träffa alla mina kollegor. Vid middagen chockade jag nog några med att beställa in en cola till maten, vilket aldrig brukar hända. Och när jag sedan gick till mitt rum i lagom tid så fick jag några kommentarer.  Men man är ju inte purfärsk längre så jag orkar inte hur mycket som helst. Då kommer tankarna igen.... Börjar jag att bli gammal? Orkar jag ingenting längre och vad fasen kommer halsbrännan ifrån?  Men i morgon kanske jag är ung igen?! Eller?
Jag har ganska mycket tankar i mitt huvud så det känns ganska skönt att få komma iväg några dagar. Nackdelen är att jag är i Stockholm, där jag trivs så bra. Jag har alltid ångest när jag ska åka hem igen. Jag har haft många tankar på att bosätta mig här nere men jag vet att Hobbe inte skulle trivas, det gör att jag håller mig hemma i den tråkiga staden. Jag tror att jag gillar Stockholm för att man kan vara väldigt anonym och flyta in i mängden, men oxå för att det är en otroligt vacker stad. Att vandra i tantolunden, eller njuta av hötorget, eller varför inte sitta i en mysig pub på södermalm. Jag gillar södermalm..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0