jobba med vad?

Vad vill jag jobba med när jag blir stor? Nja inte inom taxi iallafall. Jag börjar att bli så le på alla som ständigt klagar, är bitter, och är så avundsjuka när det går bra någon dag för någon annan. Jag har många vänner som kör taxi och dom är helt underbara, men dom har inte taxi som en livsstil heller, dom vet att det finns ett liv utanför. Jag vet inte hur mycket  skitsnack som jag har fått tagit pga av att vissa tror att jag ger bättre jobb till mina vänner. Jamen hur orkar man!!! Skaffa ett liv! Jag har väll viktigare saker för mig! Men givetvis så finns det många som är bra inom taxi också.
Jag har kommit på två saker som jag skulle vilja jobba med, men det innebär att jag måste börja att plugga, när det gäller dom båda. Jag vill inte avslöja något förrän jag har bestämt mig. Men det är min bästa vän som fick idén till det ena valet. Jag gillade hennes idé och hon fick mig att tänka till lite. Men att plugga tar emot så fruktansvärt mycket. Men förr eller senare måste jag nog, för vad förutom jobb innom taxi får man med den utbildning som jag har? Mc donalds kanske....
Kanske skulle allting kännas  så mycket bättre om jag jobbar med något som jag brinner för? Jag har inte pluggat efter gymnasiet så vem vet, jag kanske gillar att plugga det som jag är intresserad av....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0