Då var helgen förbi.... igen

Fredagen var trevlig med middag och Takida med det lilla äcklet... Det är ett av de få band som jag tycker är lika bra live som på skiva. Vi har varit och sett dom två gånger nu och båda gångerna så var dom lika bra. Det var fullt ös på de små liven ifrån Ånge hela vägen till sista låten. Svetten lackade och flåset mellan låtarna var hög.. men det syndes ingen tillstymmelse att de skulle tagga ner lite... sångaren for runt som en liten virvelvind med mickstattivet... Lena Ph kan slänga sig i väggen!
På vägen hem så hämtade vi mrA som följde med hem till skogen... Den stackaren gick själv hem tidigare på kvällen där han mötte två killar, det slutade med att han blev skuren på några ställen i högerhanden. Vilka jävla människor det finns!! Man vågar knappt att gå någonstans själv för att det kan komma någon ärthjärna som inte har alla bestick i lådan. Tänk vad som kunde ha hänt med honom... tur i oturen så blev det "bara" på handen.... hemska tanke...

På lördagen så blev det nermontering av min tv i sovrummet.. jag lånar ut den till mr A istället för jag tror att den gör mer nytta där. Sedan så var det dags för Ikea där mr A köpte en ny byrå. Det är mysigt att åka runt och småpyssla lite med honom. Efter att ha hjälpt honom in med sakerna och en kortare flytt av en astung garderob så var det dags att bege sig till arbetet. Det var skoj att jobba den här lördagen eftersom att jag jobbade med goa människor och det blir alltid en massa skratt så att jag håller på att rammla av stolen. Jag hoppas att det blir en ny tjejfest snart med dessa mysiga partypinglor! Senare på natten, alldeles innan jag skulle avsluta mitt skift så fick jag ett sms av en kollega som kör, ingen som jag umgås med privat, där han skrev och tackade för att jag gjorde ett så bra jobb med att dirrigera trafiken och han tyckte att det märktes att jag planerade bra. Det är alltid skoj att få oväntad beröm som kommer av någon som man inte har räknat med.

Snart kommer Anneli med sina småtussar på besök..... jag har helt ostädat och odiskat.. Jag började att städa, tvätta och diska men fick ett mindre bra humör eftersom att det börjar att bli kallt ute så pallar inte proppfasen trycket. Sätter jag på diskmaskinen och tvättmaskinen så smäller proppen, dammsugar jag när tvättmaskinen är igång så smäller proppen....jag blir otroligt less på proppsatan och funderar på hur jag ska stå ut en hel vinter till utan att få ett större utbrott.... vem vet mamma.... en dag kanske jag lessnar på proppskåpet och bli inneboende med er igen.... hehe... myyyyyyyysssigt va?!

Ikväll ska jag sova hos mr A... han är på match nu, undra hur det går med hans hand. Jag håller tummarna på att han inte har ont och att dom vinner matchen eftersom att Dagbladet ska komma dit och göra repotage om deras lag. Det är gammla avdankande spelare som har börjat att spela för skojs skull typ.... men det som är roligast är att dom inte har förlorat en match än... dom är oslagbara och jag hoppas att det håller i sig. Så om någon dag så kanske långdrulen är med i tidningen!




Anneli drömmer sig bort till godingarna på scenen.... undra vad hon tänker





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0