En helt vanlig dag...

Det var skönt och avkopplande att träffa en del av släkten i går. Signe blev jätte glad när hennes moster hämtade henne på dagis. Vi hann bara att leka lite med dockorna innan syrran kom hem och det blev paketdags. Efter ett tag så började folket att strömma in och innan vi blinkade så var det fullt hus.
Väl hemma igen så skönk jag ner i soffan och njöt av tystnaden. Ensamhet kan behövas i bland för att brottas lite med tankarna.

Jag har inte träffat mr A sedan i torsdags och jag saknar honom enormt mycket. Jag saknar hans leende, hans vackra ögon, hans fina kropp och hans underbara personlighet....
Det var en liten fnurra på tråden igår, men jag hatar att ha dumma diskussioner och tjafs med någon som betyder så mycket om han gör. Nu vill jag bara ligga i hans farm och njuta.

I år ska inte min familj köpa julklappar åt varandra förutom åt barnen. jag har alltid varit emot detta beslut eftersom att jag riktigt älskar paket och överraskningar, Känslan av att någon har brytt sig och tagit sig tid att hitta något som jag gillar är härlig. Denna julstress som alltid är har gjort att jag börjar att känna mig lite mättad på allt vad julen för med sig så i år är även jag för beslutet. Nu är det bara pappa kvar att övertala.
Jag börjar att bli mer inne på min styvfars funderingar, att åka utomlands under jul istället för att spendera flera tusen på julklappar och mat plus att slippa stressa.
Men visst.... att fira med Anneli och hennes barn, det är en tradition för oss och den kommer jag aldrig att släppa, likaså att träffa Signe på julen. Att se barnens förväntningar och gläde är underbart..... men att vakna med en flåsande hund... stressa runt för att hinna hälsa på både mamma och pappa... känna sig tvingad till middag... för att sedan jobba... nja kanske inte helt skoj...
Den här julen jobbar jag natt och mamma hela dagen så henne kommer jag inte att träffa men jag hoppas att vi träffas någon dag senare för vad är en jul utan mamma?

Snart hör man Annelis predikan också.... " Jessica! Du får inte köpa så mycket julklappar till mina barn! Du skämmer ju bort dom" Ja det gör jag, men så länge inte jag har egna barn att bry mig i så skämmer jag bort mina gudbarn. Hon kommer aldrig att få mig att sluta med detta... Jag älskar alla mina tre gudbarn och jag spenderar gärna pengar på de små godingarna.


Syrrans mage har blivit en liten boll nu, den är sååå mysig att gosa med. Ibland tror jag att hon blir lite generad men jag kan inte låta bli att prata med den.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0