sjuk dag

Det är tråkigt att vara sjuk... att bara ligga i soffan och tycka synd om sig själv, inte ha ork till att göra något, korta promenader med Hobbe och tråkiga program på tv:n.
Att det är höst gör inte saken bättre när man är sjuk, det är kallt, blåsigt och tråkigt. Det skulle vara lite bättre att ha något att se framemot. Det behöver inte vara något märkvärdigt, men någonting iallafall. Det som är svårt är att nu i november och december är det mycket med jobb, julbord mm så det kan bli svårt att få lös många lediga dagar. Men jag gillar inte när dagarna bara lunkar på utan något mål eller mening. Plus att det är trevligt att se framemot något när man jobbar mycket, det blir inte lika jobbigt då.


Nä nu ska jag bädda ner mig i soffan och drömma mig bort igen...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0