En främmande man

Med ett ryck vaknade jag, det ringde på dörren. Jag var helt övertygad om att det var min granne så jag tog på mig kläderna halvt springande. Men till min förvåning stod en lång mörk främmande man framför mig... det var sotaren. Där stod jag med min sovfrisyr, kläderna på trekvart och såg förvånad ut med en skällande hund. Det såg ut som att han tyckte att jag såg ganska rolig ut... Jag fummlade med mina kläder lite så att dom satt rätt och bjöd in honom. Det jag inte förstår är varför sotare inte tar av sig skorna när dom kommer till främmande människor. Jag städade faktiskt i går men nu har jag leriga skoavtryck på golvet, sotaren ligger på minus så fort han går in hos mig.
Idag mår jag inte så bra. uppsvullen och öm hals plus att jag känner mig febrig. Det är bara att bita ihop och försöka jobba hela helgen. Jag ska försöka att kurera hela dagen tills mitt skift börjar i kväll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0