En härlig kryssning

På torsdagsmorgon så var det bara att stiga upp med ett härligt leende på läpparna. Jag sträckte på mig och tänkte... Yes, jag ska på komikerkryssning med min kärlek.... det var en ljuvlig känsla.
Efter bilresan ner så satt vi oss på puben i väntan på att få gå ombord. Vi satt alldeles där alla komiker gick ombord. Vi såg många som gick förbi men tillslut så var jag tvungen att gå på damernas... och vad händer... Jo, min stora favorit Magnus Betnér kom tydligen dit, det blev kö och han stod bredvid vårat bord... suck... och det missade jag. Alla som känner mig vet att han är min favorit av hela kändis Sverige.
Väl på båten så kände jag mig avslappnad och njöt av mitt underbar sällskap. Senare gick vi för att se på alla uppträdandena. Sammanlagt så var det 30 komiker men man hinner inte att se alla om man vill göra något annat än att sitta på samma ställe under hela kryssningen.
När man åker bara två stycken så märkte jag hur lätt det var att få nya kontakter. Vi träffade några trevliga människor som vi umgicks med på kvällen.
En av de kända komikerna brakade det lite utför med. Han bråkade med folk, var dyngfull och dryg. När jag var på väg ut och röka så var han och en till kille på väg att börja slåss, vakterna kom och herr komiker stod och ville slåss medans han grinade samtidigt. Senare såg vi honom på scenen när det var disco där, det såg ut som att han ville köra en stand up men fattade nog inte att det var lite sent för det... Resan för honom slutade i Åbo eftersom att han inte fick åka med tillbaka. Pinsamt....
Jag stod och pratade med Soran Ismail, vilken ödmjuk och trevlig kille. Han är en väldigt bra komiker men efter vårat samtal så blev han bättre för jag fick se en annan sida av honom. Han blev nog min favorit efter Betnér. Appropå Betnér.... Vilken kille!!!! Han gör aldrig någon missnöjd... helt sjukt bra som vanligt. Så kunnig, så sarkastik, så snygg och så bra. Av alla killar i sverige så ligger han klart tvåa efter mr A förstås.
Min kvinnliga favorit komiker har blivit Gina Yashere. Hon kommer ifrån England och har en så härlig stil. Okvinnlig, stor i käften och har mycket attityd. En sån kombination är suverän när man är komiker tycker jag.
André Wickström var också väldigt bra.... Mårten Andersson har jag lite svårt för....Hasse Brontén var lite bättre än vad jag trodde.. Peter Wahlbeck, nä inte alls min stil.. Nour El Refail blir ett nja, jag gillar hennes stil men samtidigt så tycker jag att hon är lite omogen.

Min summering av kryssningen blir:
Sällskapet: Kan inte bli bättre
Kvällens höjdpunkt: Magnus Betnér
Kvällens överraskning: Soran Ismail
Kryssningens mysfaktor: Högsta betyg
Kryssningens sämsta: Att den tog slut


Magnus Betnér

Soran Ismail

André Wickström                          Hasse Brontén

Mårten Andersson                         Min favoritkille

Sveriges helt klart bästa komiker.

Nu är det dags att ladda för en partykväll några mil ifrån stan....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0