Hösten är inte så kul...

Jobb på förmiddagen, en snabb shopping, lunch med min underbara vän, besök hos syrran, middag, hundarna busar, lek, snabbesök för att kika på nytt golv på väg hem, tvätta, promenad i regnet..... en höstdag.

Hobbe mår bra, jag är kär, familjen är underbar... egentligen finns det inte något att klaga på, men idag har jag en antihöst dag. Det är mörkt, blött och kallt. Jag har ont i axeln och är frysen. Jag skyller på hösten....

Ibland kan jag känna mig ensammen även fast jag vet att jag inte är det, det kan kännas ensammt att bo där jag bor när man inte har så nära till allt, idag är det en sådan dag.... till och med hunden är tråkig som ligger och sover....

På hösten är det bra att ha något som man kan se framemot. Nu har komikerkryssningen och fest med släkten passerat, vad ska man då längta till? Påsken? Den känns så långt borta... Julafton? nä, jag lär ju jobba då och på nyårsafton så är jag van att vara själv med hunden eftersom att han så skotträdd... min lilla älskling...

När jag stannade och kikade på golv så frågade Ebba när hon skulle få följa med mig hem...kanske ska hon och jag ta en myskväll snart framöver... en av mina små änglar.

Regnet slår mot fönstren, kylan tränger mot dörren, vinden susar mot väggen och vintern flåsar mig i nacken. Jag längtar tills jag ska umgås med mr A igen så att jag får känna värmen.

Det var en trevlig eftermiddag i lucksta. Jag fick umgås med min systerdotter och Hobbe fick busa av sig.


Signe är på väg ut

Signe leker                                  Signe och Nils ska fika lite

Gammelkroppen Hobbe kan busa fortfarande

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0