En helt vanlig måndag

Larmet ringer, man suckar och stiger upp. Klockan är 04:15 och jag känner mig som ett lik. När skall jag få sova? När skall jag få vettiga tider? När skall jag få se pigg ut? JA tankarna är många när man är på väg till jobbet efter ett tappert försök att få bort sovbulorna i håret, få ett piggare utseende och kämpa med att hålla gäspningarna borta. Det som är bra är att det nästan inte är någon trafik ute... eftersom att alla ligger och sover. Det går fort till jobbet, man glider ner i stolen, loggar in sig, säger hej och slutligen kolla efter klockan lite längtansfullt när man får gå hem, till min fasa ser jag att det bara har gått 5 minuter av min arbetsdag. Yes, det är en helt vanlig måndag, så fruktansvärt segt.
I morgon blir det inte heller mycket till sova. Tåget avgår 06:08 och förhoppningsvis så sitter jag i det för jag skall till Stockholm på konferens genom facket. Fördelen för mig att åka till Stockholm är att jag blir så glad, jag riktigt känner att alla känslorna är sprudlande och jag bara myser. Jag gillar pulsen på staden, människorna, anonymiteten, shoppingen, parkerna, utelivet, burger king, allt strosande och alla dessa vackra byggnader. Nackdelen med att åka är enkel... jag vill inte åka hem. Tänk att kunna buda ner mr A och Hobbe och inte låta de små liven åka hem igen. Då skulle jag vara nöjd.

Nä nu är det dags att packa lilla väskan...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0