Lovley

Jag har jobbat fackligt hela veckan och precis de två dagar som vi har varit utomhus har det varit skapligt väder. I måndags var det riktigt skönt och idag blåste det lite men solen var framme... Lovley, våren är här och allt känns ljusare. Mina kinder är rosiga men min näsa är vinröd... precis som en alkisnäsa... not lovley.

Jag skulle egentligen jobbat varje helg fram till juni, förutom då vi åker med Anneli och Hasse till Stockholm. Det har känts ganska tungt att veta att alla helger är fullbokade med jobb men vad skall man göra? Visst vill man väll ha mer pengar som glöder i plånboken när det vankas shopping och sommar??
I dag ringde mr A och frågade om vi kunde äta middag nästa lördag med hans föräldrar och jag måste ju säga att det var lockande eftersom att jag gillar dom så mycket. Jag skickade ett sms till min kära kollega som alltid ställer upp på mig... i vått och tort... underbara människa... och mycket riktigt så ville hon jobba mitt skift. Tack så mycket Mia, du är guld värd!!!
Så nu har jag mycket att se fram emot... middag nästa helg, stockholm om 3 veckor och raggarfest i början av juni. Så klart är min älskade långdrul vid min sida på allt.

Det största datumet just nu att längta till är när jag blir moster igen, men jag måste erkänna att jag börjar att bli ganska nervös. Känner jag mig rätt så kommer jag att vara toknervös när dagen är inne...
Jag fick ett mejl av en vän i dag om barn som pratar om olika saker, där var det en Martina 6år som sa: "Kejsarsnitt betyder att man skär ut babyn genom nödutgången" Barn är ju för härliga. Det betyder att mina båda syskonbarn kom genom nödutgången.

Nu måste jag ringa mamma, jag har inte träffat henne på länge så jag saknar henne... ja Inger dig också så klart!
pusselipuss

Kommentarer
Postat av: Mia

Det är jag som ska tacka för att jag får jobba :) Kram på dig!

2010-04-29 @ 23:40:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0