När mamma är borta...

... dansar Jessie på bordet.

Innan mamma åkte till fjällen satt hon vid lilla köksbordet och var sååå nöjd med sina stövlar som hon hade köpt i Stockholm. Hon skrattade när jag sa att jag ville ha dessa. Jaja tänkte jag lite lugnt, planerna började att gro i mitt lilla huvud.
Till fjällen hon åkte, helt utan vetskap av vad som skulle hända här hemma. Där satt hon, sippade lite vin och mådde förträffligt. Samtidigt så satte jag mig i bilen, åkte några kilometer, hämtade min skatt och även jag sippade lite vin och mådde förträffligt. Mitt nya fynd passar som foten i stöveln.

Vi har varit bästisar hela veckan, varje dag har vi umgåtts och i morgon är det dags att skiljas åt. Vi har fått mycket beröm och även fast mina fötter värker så känner jag en viss sorg.


Oj vad vi passar varandra perfekt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0