Det vankas fredagsmys...

... för Höglinskan. Strax skall jag åka och hämta mr A på hans jobb och sedan blir det att uträtta lite ärenden och slutligen hamnar vi på restaurang saffran där vi har bokat bord. Det skall bli ljuvligt att bara koppla av och njuta av den kommande helgen. Kvällen avslutas med let´s dance. Det kan väll inte bli så mycket bättre? God mat, min älskade pojkvän och bra på tv... givetvis så är Hobbe lillkropp med också som min svans.

Idag efter jobbet var jag på systembolaget. Sist vi var på saffran så drack jag ett jätte gott rött vin, mr A trodde att han kom i håg vad vinet hette. Som tur är så känner jag en av grabbarna på bolaget lite.... för när jag sa vad vinet hette så började han att skratta. Det visade sig vara namnet på druvan! Jaja jag kom däifrån med två flaskor så något av dessa lär jag gilla. Nu tänker många... "Men? vin?Jessie? Ingen dooleys?" JOOO vinet blir till maten (plus dooleys) och dooleys till efterrätt! Ingen tjejmiddag utan min kära dooleys...

Kontrasten mellan olika arbeten kan vara ganska stora. På mitt jobb drogs julbord och bonus in, det blir heller ingen vårfest. Det hotas med uppsägningar och stämningen är inte på topp. Jag och en kollega har ställt upp med att köra taxi några dagar i veckan så att någon slipper att tappa jobbet. Jag slutade att köra av en anledning och det var för att jag inte trivdes med att sitta i en bil och kuska runt, men vad gör man inte för att ställa upp? På mr A:s jobb fick de anställda en överraskning, Dom skall åka till en hemlig ort och pass skall medtagas... vad fan är det frågan om??? Kanske dags att taxi byter ut den som har hand om ekonomin???!! Hela jorden befolkning har vetat om en lågkonjuktur.... utom taxi. Jaaa vad säger man... kanske dags att åka till Bräcke och köpa en korv, undra om taxi bjuder? Nä jag är inte avis...

Nä nu är det dags att få ordning på utseendet innan jag skall hämta herr långdrul...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0