Snööö

Jag vet inte om det är jag som är lite småtokig men jag myser lite när det är ett sånt här väder ute. Nog för att det är jobbigt att plömsa omkring i snön med Hobbe, köra bil när man inte ser något och skotta sig fram... men... DET ÄR VINTER!!!! Såna här väder följer väll med den mysiga vintern som en liten kappsäck. Alla bär på en kappsäck med sina saker i, vart man än kommer i livet. Detsamma gäller väll vintern? Hur skulle det se ut med bara fint väder? Lite tråkigt.

Idag besiktade jag min bil. Jag var lite ororlig för att den inte skulle gå igenom. In kommer jag rullande med en liten iglo, killen skrattade och log. Jag log tillbaka och såg lite sådär oskyldig som man kan se ut när man vill smöra för någon. " Jo, du vet" började jag.. " Det är lite fel på bilen men jag har inte fått nån tid för lagning än och jag vet inte riktigt hur man gör...." "Ingen fara, det ordnar sig" fick jag till svar. Bilen gick igenom utan problem. Inga konstigheter!! Ibland är det bra att vara tjej på såna ställen.

Jag har sovt i stan hos mr A hela veckan och det känns så mysigt. Jag gillar verkligen hans sällskap. Hobbe börjar att känna sig som en stadshund tror jag, han strosar omkring här och trycker ner nosen i varje gula snödriva. Sedan går han vidare och bara ser snygg ut.

Jag har varit och lunchat med Anneli idag och sedan gick vi på en liten shoppingrunda. Jag måste bara säga att jag är såååååå stolt över mig själv. Fan vad jag var duktig idag! Som de flesta vet så är jag ganska oekonomisk. Jag letade efter ett par skor. Hittade ett par för 600kr som var jätte snygga men sedan såg jag ett par som kostade 1038kr... dom var så underbar och jag ville inte ta av mig de vackra sakerna. De var precis som att dom viskade mitt namn och bara ville följa med hem. Ledsamt tog jag av mig mina älsklingar och gick tillbaka till dom som var billigare, men där hittade jag ett par nya.... på reahyllan! 150kr kostade de så jag snabbade mig till kassan och betalade, sedan ville jag snabbt ifrån shoppingen innan mina ben skulle springa och köpa de andra också.

Nu ska jag bege mig ner till stan igen och hämta mr A. Han ska inte behöva gå hem i det här vädret, han har bara tennisskor på sig...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0