Virrvarr eller varrvirr?

Jag lutade mig bakåt, tänkte till lite och skulle stiga upp för att göra lite nytta. Det gick inte, jag blev fast med mina tankar. Dom kändes som ett virrvarr, fick ingen rätsida, funderingarna kokar, tankarna sveptes iväg till sin lilla värld.
Vad tillåts man tänka?
Vad tillåts man känna?
Känslor, tankar och funderingar borde man väll få ha? Dom finns i mig och ingen kan ta dessa ifrån mig. Om man inte skulle få det, då borde det bli att man plockar bort en bit av mig? Eller?

Hur ska det vara.... ? Kasta sig ut i världen för äventyr och se vart det leder? Tänka för mycket på detaljer? Ta dagen som den kommer? Kanske ta dagen som den kommer med lite planerat? Stå och trampa i samma spår? Trampa upp ett nytt spår?

Propparna håller nu iallfall.... Kommer dom att hålla? Eller ska det jäklas hela vintern? Står jag ut isåfall?

Bilen startade inte i morse, det var för kallt. Dags att montera motorvärmare? Ska jag byta bil? Till en billigare? Eller ska jag vänta tills jag inte har hund längre? Kanske köpa en mindre bil? Bensinare?

Tycker någon att jag bara gör fel? Varför är det bara en massa klagomål på det jag gör i vissas ögon? Gör jag aldrig något som duger? Är den relationen för infekterad och jobbig? Varför skall man bara svälja det vissa säger? Nä, det är nog slut med det nu... för jag är väll värd att ha åsikter som andra? Om någon svär åt mig, visst borde jag få svära tillbaka då? Man ska väll behandla andra som man vill bli behandlad själv? Ska jag sluta att tassa runt på tå? Kanske trampa ner hela min fot? storlek 38:an?

Varför raderar jag ett helt stycke? Blev det för personligt? Blev jag nervös på min tankar? Ska jag behålla stycket själv ett tag? Ja.... jag tror det...

Älskar jag mr A? Nä... jag tokälskar honom.. Känns han trygg nu? Ja, för visst stöttar han mig? Ja, även fast han är lite tyst ibland? Ja så känns det.... Saknar jag honom även fast vi sågs i morse? JA

Visst bor det en byfåne i varje by? Jag har ialla fall hittat en.... i byn...

Ska jag stänga in den lilla flickan ett tag? Blir jag kall då? Ibland märker jag att hon knackar på....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0