Fågelkvitter och...

överhettad hjärna.
en promenad i härligt väder är alltid trevligt. Jag hör fågelkvitter, Hobbes flås, en traktor långt bort, vattnet som plaskar mot stenar... vinden smeker ansiktet så skönt och för en stund känns det ljuvligt. Sommaren är här med allt underbart den tillför. Men då kommer tankarna på allt som varit, varför ska det vara så förbannat svårt? Tänk om allt bara skulle vara lätt så att det går att slappna av, le och bara vara. Tänk om kärleken alltid kunde vara ärlig och rak, bara må gott. Men det är för mycket att begära.

Varför är folk så jäkla oärliga? En människa ljög för mig i telefonen. En människa som jag inte ens känner. Kan det vara så jäkla svårt att vara ärlig? Vad är det för fel på folk??? Var det med flit? För att göra saker värre? För det lyckades bra. För mig är det en naturligt att vara ärlig, jag kan inte ens ljuga... men för vissa verkar det vara raka motsattsen...

Kommentarer
Postat av: Mia

Är det nåt man lärt sig så är det att många människor ljuger och är oärliga. Dom njuter (tydligen) av att skada andra och gottar sig åt andras olycka. Men såna människor har jag inte mycket till övers för. Jag önskar dom all olycka som finns i hela världen och jag hoppas att dom brinner i helvetet allihop!!

Kram på dig vännen!! <3

2010-06-29 @ 17:13:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0