Livet på en pinne

Vad är mitt liv värt? Är det värt att ta den svåra vägen eller ska man ta den lite rakare stigen? Är det menat att jag skall kämpa för att få min lilla bubbla som jag vill ha? Ska man lyssna så mycket på andras åsikter? Det är mitt hjärta och min själ som gör att jag lever, visst är det så att jag ska lita på vad dessa säger? Magkänslan borde ha rätt? Hjärtat och magkänslan säger en sak medans hjärnan säger motsatta. Hur skall jag veta vilket som är rätt av bråket innombords?
Hur mycket är det värt att kämpa? Går det? Hur vet man att det inte ligger en stock över stigen som gör att det är omöjligt att gå vidare?
Hur vet man att den raka vägen blir bättre? Är den för rak och meningslös, utan mål?

Eller skall man ta till sig andras åsikter om hur det skall vara? Kan dom ha rätt? Tänk om dom har fel?


Livet på en pinne.... håller den eller går den av?

Livet i en ankdamm... blir jag nerskiten igen eller är det ankan bredvid som har otur?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0